Tirsdag 17 januar.
Det blåser kraftig fra øst, som det alltid gjør. Vi tøffer ut mellom revene fra Hog Island med kurs for hovedstaden St.Georgs. Etter 2 timer er vi parkert i Port Luis. Flott marina med mega yachts og andre vanlige båter. Her møter vi Le Compromis fra Fjærholmen (Tønsberg) og Esther med b.l.a. mannskap fra Drammen. Stian og Marte-Mari (sistnevnte er medlem av Bingen Seilforening - en av få) og Aksel og Maiken. Vi var og hentet vindgenerator i godtebutikken. Resten av mandagen og tirsdagen gikk med til å montere dette lille monsteret som skal sørge for at maten holder seg kald på disse deilige varme dagene. I denne marinaen var en det bra restaurant og svømmebasseng for den yngre garden om bord.

Torsdag 19 januar er vi klare for tur videre nordover. Vi tusler videre mot neste øy i rekken og ankommer Tyrell Bay syd på Carriacaou. Vi har ikke ligget veldig lenge før vi får besøk av mannskapet på S/Y Nostra Vida, Stig og Torill Thorsen med barna Lise (9) og Tobias (7). Denne familien har vi fulgt med en god stund via nettsiden deres : www.nostravida.no. Spennende å møte andre på tur. De har gått fra St.Lucia og sørover siden midten av Desember og hadde mange gode tips om de forskjellige øyene nordover. Vi blir sittende å prate en stund og finner ut at vi faktisk har møttes før, på meteorologikurs i regi av Mads fra www.frivind.no.

Fredag 20 januar tar vi en gåtur mot Hillsborough som ender i topptur for Magnus og Morten. Magnus hadde satt målet natten før, Chapea Carre med sine 945 fot skulle bestiges. (Vi oppgir i fot, høres mye høyere ut da... :P )
Avstikker fra kjerreveien opp gjennom bushen på noe som så ut som et tråkk. Stifinner Morten ledet an og på toppen kom vi med fantastisk utsikt i alle retninger. Nedover tok vi selvfølgelig en annen vei som var i starten rødmerket à là turistforeningen hjemme. Den eneste forskjellen var at det ikke var en T men en skilpadde.
Vi traff mange av skogens dyr. Firfisler var det mest av i mange forskjellige størrelser, men en liten orm som lurte seg opp i et tre fikk vi også med oss. En ganske stor padde eller skilpadde , som måtte tas på før han gadd å hoppe, og andre vanlige husdyr som kuer og geiter. Fin tur med noe skrubbsår etter bushwalking. Tidligere på dagen hadde vi kjøpt en stor lobster av Simon - som ble kokt til lunch sammen med pasta restene fra i går. Schmakte gåådt. Etter endt måltid ble det arrangert dinghytur inn i de store mangrovene som ligger nord i bukta. Medbrakt snacks og drikke gjorde turen til en suksess for barn i alle aldre. Etter dette føler vi oss verdige og klare til å starte "Carriacou Bush and Mangrove Tours".

Vi følte oss mett på hva Tyrell bay kunne tilby oss og dro videre neste dag. En kort seilas på halvannen time og vi var godt fortøyd i ei bøye, liggende på svai utenfor Sandy Island. Sandy Island kan enkelt beskrives som ei sandstrand med hav på alle kanter. Etter orkan for noen år siden er det beplantet litt for at sanden ikke skal forsvinne. Her likte vi oss så godt at vi ble natten over. Alle var en, noen to, turer iland for å rusle litt og se på pelikanene som stupte ned i vannet etter fisk.

Idag våknet vi tidlig og satte kursen mot Hillsborough for at Kapteinen skulle få sjekket oss ut av Grenada og inn i Saint Vincent og Grenadinene. Etter endt oppdrag returnerte Kaptein Gjermund med lettmatros Magnus og Fridthjof til Trixi og satte kursen mot Union Island. Og her er vi nå og regner med å bli en dag eller to.

Morten / Magnus
Skriv en kommentar
Alle kommentarer
Bjørnar Gulhaugen
Halla løver! Ser ut som dere har det greit fett på tur. Drit misunnelig. Dere får opplevd ganske mye ja. Jeg følger stadig med. Morro. God tur videre ;) Prates..
22/01/1222:48
Aina
Dette så ikke ille ut nei.. Blir stas og komme nedover, kos dere litt ekstra, her har det kommet så mye snø at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, tussi kommer seg ikke noe sted, alt for "høy" snø..:P
22/01/1223:14
Tone
nå har jeg begynt å våkne av meg selv halv 7 om morran, det er tidlig det... tror jeg kunne likt meg på Sandy Island og i jungelen... Godt det er snø her, zzzz....... bra dere koser dere ;)
23/01/1208:20
Vigdis margrethe
Har måkt 70 cm snø i løpet av 12 timer. Nå blir det visst kaldt her også, spådd ned i 16-20 minus. Åh, det blir kjempedeilig med litt sol og varme på kroppen. har allerede begynt å pakke. Nydelige bilder av deilige øyer, flott båt og spennende jungler.
23/01/1210:24
Jørgen
Eh, bitte ! Etter å ha gått til innkjøp av snømåke og måkt uante mengder snø, så frister det å kjøpe ei tomt på sandy island og bosette seg der! Trur det er den nye planen. God tur videre.
23/01/1210:29
Anne Marie
fantastiske billeder I sender og se det norske flag midt i den skønne bugt.Vi sender en hilsen til alle på Trixie og drømmer om et fælles billede af familien Hansen hvis de fortsat er samlet. Sidst vi så gutterne havde de ikke skæg, så vi var lost i quizen!
23/01/1217:28
Erik
Sitter i snøføyken på fjellet og koser meg med gode Trixi historier. Liker innstillingen med at dersom dere liker dere et sted blir dere en dag til :) Likte reklamebilder av Trixi, så særs bra ut! Kos dere videre gutter!
24/01/1208:25
Tina
Fint skrevet - fine bilder! Misunnelig!
24/01/1213:56
Stian
Hei på Dere ,,dette været venter vi her ute på jobb neste 2 døgn, det skulle dere prøvd å seile i ws10
[m/s]

Tuesday
24/01/1220:34
Stian
Prøver heller med en link,,søk på oseberg C og derretter bølger eller vind,,,,http://metocean.storm.no/index.php/portal/loadportal