Siden det ble en hurtig affære med papirer i Athen var jeg så heldig og sende Trixi med 3x mannskap avgårde samt kaste loss. Deilig å komme seg vekk fra marina`n når man blir tiltalt som ansatt (som Bendik). Etter å ha tatt bilder av Trixi ut på sine første nautiske med Pappa som Kaptein gikk jeg opp til bussholdeplassen for å komme til flyplassen. Det var meldt streik og jaggu hadde ikke bussene allerede begynt. "Jaja, da får jeg ta trikken til sentrum og tog videre", tenkte jeg. Taxi blir for dyrt og lett, jeg trenger en utfordring og tid hadde jeg! Minuttene gikk og trikken kom ikke den heller. Det var ifølge mine høyst uofisielle oversettelser med google-translate ikke trikkestreik. Men de hadde vel slengt seg på da. Så da ble det deling av taxi med ett par fra Oxford, England, som var oppvokst på St.Elena. Veldig hyggelig par og Gøy å bli kjent med nye mennesker også sparte vi alle noen kroner. De spurte om severdigheter og jeg pekte og viste retninger. (Ja, vi har vært for mye i Athen!!) Så kom jeg meg på toget og var på vei til Audi Twin Cup finalen på Mallorca!

Siden resten av teamet mitt kom fra Norge, fikk jeg ett snaut døgn på Mallorca alene og oppsøkte de turistfellene jeg fant. Så, uten å ha avtalt noe med teamet mitt tok jeg taxi til hotellet og kom frem 30 sekunder før dem. Good timing! Så var det innsjekking på uten tvil det beste hotellet jeg har vært på.
Jeg lar bildene tale for seg. Tiden gikk og senere ble det utdeling av guide/hostess/tolk og middag. Etter middagen fikk vi vite hvilke hovedområder prøvene kom til å være i. Det bar dermed tilbake til hotellet og lese oss litt opp på det vi trodde det kom til å bli (som det ikke ble;) )

Opp neste dag, frokost fra 06.30 og avreise 08.00 til Mallorca Rennarene.
Her fulgte de praktiske prøvene. Det var ut/innmontering av DSG-clutch, samt justering og målinger. Etter dette var det feilsøking på Q7, som ikke startet.
Vi kom igjennom på tålig greit vis og var klare for litt bilkjøring.
Jeg rakk å prøvekjøre Audi R8 4.2 (!!!) og Audi RS3 (!!) før det bar videre til to runder gocart og medfølgene smerter i armer og rygg! Så bar det i bussen og videre til en katamaran tur med lite seiling, men mye mat og drikke + Bading.
Etter dette en god middag på lokal mallorkansk restaurant.

Siste dag var teoretiske prøver. En skikkelig stressoppgave!
Men vi kom oss igjennom og ettermiddagen ble sløvet bort på Nassau Beach Club. På kvelden var det Galla-middag og stort opplegg alà Audi i en grotte langt,langt ute på landet. Helt, helt sinnsykt, må oppleves, kan ikke beskrives! Vi støttet hverandre ut til bussen klokken 05.00, rimelig slitne!

Resultater har jeg ikke fått tak i ennå. De presenterte bare topp 3 i hver kategori og der var ikke vi. Men jeg er fornøyd bare med å ha vært med.
Topp opplegg fra ende til annen og artig å møte gutta fra jobben igjen!

Reiseruten hjem (for å treffe med noen ihugga seilere på Trixi) ble som følger:
Mallorca - Madrid 06.00
Madrid - Roma 15.00
Fliuminco - Roma - Ciampino Transferbuss hvor jeg var litt Roma-Turist!